گروه حقوقی دادارمنش

ویرایش محتوا
وکیل-پایه-یک-دادگستری
وکیل حرفه ای

در این روز ها و با پیچیده شدن قوانین بسیاری از افراد برای رفع مشکلات حقوقی خود نیاز به وکیلی خبره و مجرب دارند. وکیل حرفه‌ای با در نظر گرفتن شرایط و تسلط بر تمام قوانین موجود می تواند بهترین راه کار را پیشنهاد و عملی کند. هر وکیل با داشتن ویژگی های خاصی تبدیل به وکیلی خواهد شد که بسیار مورد اعتماد افراد و شرکت های مختلف می باشد. صداقت و شفافیت او با موکلین خود یکی از مهمترین و لازم ترین شاخصه ها برای انجام امور حقوقی است. در مرحله بعد تخصص، تجربه و دانش وی در هر پرونده لازمه انجام این امر می باشد. همچنین وکیل باید با ارائه گزارش های مستمر به موکل خود او را در جریان تمام اقدامات مربوط به پرونده قرار دهد. همچنین تمام گام ها و اقدامات بعدی را به صورت شفاف و دقیق در اختیار موکل یا موکلین خود قرار دهد. در ادامه این مطلب شما را با ویژگی های وکیل حرفه‌ای و وظایف وی، آشنا خواهیم ساخت پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

وکیل کیست؟

در ابتدا به بررسی واژه وکیل می پردازیم، این واژه یکی از القاب خداوند است و به معنای نمایندگی و نیابت می باشد و با کلماتی نظیر سرپرست و وصی مترادف است. وکیل یعنی به جانشینی گرفتن فردی حاذق و مجرب پیرامون امور حقوقی از طرف شخصی حقیقی جهت انجام امور حقوقی. از وکیل نه تنها در دعاوی کیفری بلکه در امور و دعاوی غیر حقوقی نیز استفاده زیادی می شود. وکیل دادگستری فردی است که در کانون وکلای دادگستری عضویت دارد و پروانه وکالت نیز می باشد. هر فرد یا حتی سازمان ها و ارگان ها قادر هستند تا از میان تمام وکلای دادگستری به صورت آزادانه وکیل دادگستری خود را انتخاب کنند. در این میان قرار دادی میان وکیل و موکل تنظیم و انعقاد می گردد و بر طبق آن حق الزحمه وکیل مشخص می گردد.

مطالعه کنید
همه چیز درمورد اجرت المثل

وکالت چیست؟

به عقدی که یک فرد را جهت انجام امور مختلف از طرف شخصی دیگر نایب می کند وکالت دادن می گویند. انتخاب وکیل طبق ماده 656 قانون مدنی حق طرفین در دادگاه می باشد و با بستن قرار داد وکالت تمام حق و حقوق و تکالیف و وظایف مشخص می گردد. مسئولیت های دو طرفه نیز به صورت شفاف و دقیق بیان می شود. جهت انجام بسیاری از امور در اجتماع نیاز به وکیل باتجربه کاملا مشهود می باشد چرا که علم و آگاهی افراد عادی نسبت به قوانین موجود در اشتباه بسیار کم است.

شماره تماس

وکیل پایه یک دادگستری کیست؟

فردی که در رشته حقوق یا رشته‌های مشابه نظیر فقه و مبانی حقوق اسلامی در مقطع تحصیلی لیسانس و یا مقاطع بالاتر تحصیل کرده باشد را وکیل پایه یک دادگستری می‌گویند. برخی از افراد حتی با تحصیل در حوزه علمیه که هم تراز رشته‌های حقوقی است نیز می توانند وکیل باشند. هر ساله افراد زیادی در آزمون وکالت دادگستری شرکت می‌کنند و رقابت های تنگاتنگ و سنگینی وجود دارد.

اگر در این رقابت سنگین بتوانند نمره لازم را کسب کنند در این آزمون موفق خواهند شد و به عنوان کار آموز وکالت مورد پذیرش قرار می گیرند. شاید بخواهید بدانید مدت زمان این کار آموزی چقدر می‌باشد، مدت زمان آن 18 ماه است و پس از پایان 18 ماه آزمون کتبی از افراد گرفته خواهد شد. مصاحبه شفاهی نیز پس از آزمون کتبی گرفته می‌شود و با کسب نمرات مورد تایید در این دو آزمون در مراسم تحلیف شرکت خواهند کرد. در این مراسم و پس از اتیان سوگند به عنوان وکیل پایه یک دادگستری شروع به فعالیت خواهند کرد.

مطالعه کنید
در چه شرایطی مهریه به زن تعلق نمی‌گیرد؟

انواع وکالت

وکیل متخصص معمولا در حوزه های زیادی فعالیت دارد اما وکالت دارای چند دسته بندی می باشد. وکیل انتخابی، وکیل تسخیری، وکیل معاضدتی و وکیل اتفاقی از جمله آنها می باشد. وکیل انتخابی را شخص با انعقاد قراردادی برای دفاع از حق و حقوق خود در مراجع قضایی انتخاب می کند. در این قرار داد تمام امور و وظایف به صورت جزئی نوشته شده و حق الزحمه وکیل نیز به صورت کاملا شفاف مشخص می باشد. برخی مواقع پرونده ای در جریان دادرسی قرار دارد و متهم از گرفتن وکیل امتناع می ورزد و یا بضاعت مالی لازم جهت گرفتن وکیل را ندارد. در این زمان ها دادگاه تشخیص می دهد تا از بین وکلای متخصص در این حوزه یک وکیل برای او انتخاب شود تا از حقوق وی در دادگاه دفاع کند به این وکیل، وکیل تسخیری می گویند.

در برخی از پرونده ها افراد نیاز به وکیل متخصص دارند اما به دلایلی قادر به گرفتن وکیل نیستند. دادگاه با تشخیص عسر و حرج موکل وکیل معاضدتی را از بین وکلا انتخاب می کند. وکیل اتفاقی نیز به شخصی گفته می شود که دارای مدرک حقوق می باشد اما در این حوزه فعالیت ندارد. اگر برای بستگان و نزدیکان او مشکلی ایجاد شود او می تواند خارج از آزمون های وکالت دادگستری برای آن پرونده خاص با طی قوانین و پرداخت هزینه، وکالت موردی بگیرد. شخصی که با این روش برای دفاع کردن از حقوق بستگان خود وکالت موردی گرفته است، وکیل اتفاقی گفته می شود.

مطالعه کنید
تنظیم شکواییه

وظایف وکیل حرفه‌ای

وکیل حرفه‌ای دارای وظایف زیادی است که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم. وکلا با توجه به حوزه‌ای که در آن فعالیت دارند نظیر مالیات، خانواده، جنایی و… دارای وظایف خاصی هستند که باید بر طبق قانون آنها را انجام دهند. اولین وظیفه حضور در دادگاه‌های دادرسی و همه جلسات برای دفاع از حقوق موکل خود است. آماده کردن مستنداتی مبنی بر تایید گفته‌ها و ادعاهای موکل خود نیز از دیگر اموری است که باید یک وکیل حاذق انجام دهد.

برخی از موکلان آگاهی کافی از قوانین را ندارند و وکیل حرفه‌ای موظف است تمام قوانین را با بیانی ساده، برای آنها شرح دهد و آنها را از حقوق قانونی خود مطلع سازد. باز بینی تمامی مدارک و مستندات و ارائه بهترین راهکار قانونی از دیگر وظایف وکیل است. مدیریت و زمان بندی استشهاد نامه های شاهدان نیز به وسیله وکیل انجام می‌گیرد. وکیل باید با کارآگاهان پلیس و یا مشاوران حقوقی و سایر وکلا تعاملات بسیار خوبی داشته باشد و بتوانند درباره پرونده مورد بررسی، بهترین عملکرد را داشته باشد.

ویژگی های وکیل متخصص

برای پیشبرد سریع یک پرونده باید وکیل حرفه‌ای دلسوز و مسئولیت پذیر باشد و بتواند روند پرونده را در جهت منافع موکل خود پیش ببرد. همچنین وکیل باید امانت دار و محرم اسرار موکل باشد و اسرار و جزئیات پرونده را در جای دیگری فاش نکند. دانش و علم کافی و تخصص بالای وی در زمینه های حقوقی باعث می شود تا سرنوشت موکل به بهترین حالت رقم بخورد. صداقت در امر وکالت یکی از مهمترین و والا ترین اصول اخلاقی می باشد که با رعایت آن تبدیل به یک وکیل محبوب و معروف، خواهد شد.

مطالعه کنید
فرق ابلاغیه با احضاریه

وکیل متخصص در تهران

افراد بسیار زیادی روزانه در شهر های بزرگی نظیر تهران به دنبال حل و فصل مشکلات خود هستند. آنها همواره تلاش می کنند تا با بهترین راهکار های قانونی روند پرونده خود را به پیش ببرند. وکیل حرفه ای در تهران به افراد کمک خواهد کرد تا در کمترین زمان ممکن بر اساس قانون بهترین نتایج را در مورد پرونده خود کسب کنند. وکلای متخصص از محبوبیت و شهرت بسیار بالایی برخوردار هستند و همیشه در تمام پرونده ها بهترین عملکرد را در چار چوب قانون داشته اند.

وکیل حرفه‌ای و متخصص دارای دانش کافی پیرامون مسائل حقوقی است و می تواند پرونده های مختلف را به بهترین شکل در جهت قانون، پیش ببرد. او با تهیه مستنداتی تلاش می کند تا از حقوق قانونی موکل خود دفاع کند. وکیل متخصص دارای قدرت حل مساله است و با موکل خود و سایر همکاران تعاملات بسیار خوبی دارد.

مشاوره حضوری

 

بررسی مدارک ارسالی

تشریح کیس حقوقی

پرسش و پاسخ حقوقی

 

رزرو مشاوره حضوری
مشاوره تلفنی

 

بررسی مدارک ارسالی

پرسش و پاسخ حقوقی

پاسخگویی تمام وقت

 

رزرو مشاوره تلفنی
4.9/5 - (24 امتیاز)

جستجو در سایت

Search

مقالات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه حقوقی دادارمنش مدافع حقوق شماست
با ما در تماس باشید